tisdag 18 oktober 2011

herrejavlar vilket langt inlagg

I nagra dar sa har jag tankt pa hur jag ar som person.
Och har kommit fram till foljande.

Jag har nagon latt bokstavskompinationssjukdom.
Helt sjukt. Jag maste alltid prata.
Dom senaste dagarna har jag umgatts med mig sjalv mest
och har rannsakat mig sjalv.
OhMy! Mirris ar fan ingen latt person.
Visserligen glad.Och aldrig snal.. Men josses.
Den har resan handlar inte bara om att leva o bo pa paradisoar.

Hon ska bli en battre person och gilla livet lite mer.
Jag klarar ju inte av att ha for mycket ensam tid.
Har jag ingen att prata med far jag krupp.
Det vaxer inom mig nu kanner jag o vill bara prata prata prata prata..
Var jag sadan nar jag var liten oxa tro? 

Ibland kan jag bli sadar tyst oxa.
Da tror folk att jag ar ledsen eller arg.
Fast jag gar nog mest in i nagon slags trans i mig sjalv.
Och hamnar i hundra tankar. Mest om ingeting alls. Kanske ibland om fall jag nansin kommer 
stanna upp och trivas. Saklart. Nangang..

Bloggen kommer vara min basta van under den har tiden jag ar ute pa avnetyr.
Kommer sta mycket skit, sa forbered er. 
Nan som ar lite tuff kan jag fa lagga in nagon arg kommentar nar jag svavar ivag som jag gor i detta nu.

Vet inte om jag far nagon slags panik nu, for jag lamnar alla mina kara. Alla rutiner. Min inkomst.
Yttepytte packning och bara tar mig dit som faller mig pa. 
Imorgon satter jag upp en lapp pa Freddans hostel dar det star:
"Glad tjej som vill resa norrut hakar garna pa i nan bil"
Nar var hur spelar ingen roll. Fri som en fagel.
Som sagt det ar tva veckor kvar till total frihet.

Mitt storsta aventyr i mitt 28 ariga liv.
Lara kanna mig sjalv.
Jag ska lara mig lasa. 
Jag ska vaga simma och snorkla i havet trots att det finns asaGobbafarliga hajjar.
Jag ska forsoka fa bort mig  spindel fobi.
Har vid ngt vagt ogonblick sagt att jag ska lara mig att wheela?? 
typ aka sadar frackt pa en skateboard.
varfor? for jag kan inte.
Sjukt spannande. Har ju knappt statt pa en. 
Hon ska Gilla att vara ensam.

Har botat mitt ha begar.Kopstop ar bra!
Har knappt druckit alkohol. 
Sover massa, ater inget kott.
Lever sjukt halsosamt.
Borjan pa ett nytt liv..
Nu ler jag lite med monnen efter att ha skrivet av mig i cirka 10 min. bla bla bla bla bla..
som hakanh sjunger...
fattar om ni skrollar igenom detta  inlagg. Jag blev gladare ialf..


Nu borde jag ata och stada mitt rum ringa Amanda 
och styra upp infor min lediga morgondag som lovar
25 gradig varme.

Karlek

8 kommentarer:

  1. Du behöver det här, ALLT det här. Hitta dig och lär känna dig! Kom ut starkare på andra sidan...

    SvaraRadera
  2. ibland är det nästan läskigt hur lika vi verkar, eller hur lika vi tänker, det var nästan så jag tänkte kopiera din text å sätta på min blogg bara för att visa hur jag tänker:)

    jag hoppas att vi i framtiden kommer hamna någonstans bor nära varandra och kan lära känna varandra. tror vi hade gillat läget.

    och du, du kommer ha den bästa resan genom ditt liv!

    SvaraRadera
  3. Miranda!, jag scrollade inte igenom inlägget!, jag läste varevigaste lilla ord. Du är grym som drar helt själv men jag tror inte att du lider av någon bokstavskombination för att jag känner precis likadant som du massa gånger,, fast det kanske bara betyder att jag lider av samma bokstavskombo?=). Jag älskar dig i alla fall o tänker på dig varje dag. du får skriva hur mkt skit du vill i bloggen, jag tar det! =) PUSSAKRAMA

    SvaraRadera
  4. Du verkar grymme!! Go for it! /lillis

    SvaraRadera
  5. Kör hårt. Kom ihåg att ge oss mycket bilder :) Sen kan du skriva hur mycket skit du bara vill, hihi!!!
    Grym resa framför dig!!
    Jag kikar in varje dag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag sitter här och läser med tårfyllda ögon, inte för att jag ledsen( ok väldig saknig av dig då) utan för att du är grym Mirre!!
    Hur många går så djupt in i sig själv och sitt tänk att de lämnar sitt "trygga liv" för något nytt..
    Du är Grym hör du det!!!
    Jag talar nog för många när jag säger att du är saknad och älskad här hemma i höstiga Sverige! Men vi som känner dig vet att du behöver detta!
    Men du ska veta att DU förgyller våra liv genom att dela med dig av din resa!! Jag håller med Ovan din blogg scrollar man inte igenom utan det är en del av min dag!!
    Kram min fina vän

    SvaraRadera
  7. Alla mina hjärtan! Jag gråter o har psykbryt i detta nu... Idag fick jag nån slags realitycheck på hur vilse jag känner mig! Nu tänker jag ta ett glas vin för att lugna mig! Tusen tack för alla ord! Lovar att dom kom sjukt lägligt nu! Satt på en färja hemåt nyss och tårarna bara forsa.. Kan liksom inte sluta. Tror för första gången att jag är skraj! Saknar alla mina vänner idag och det gör så jävla ont fakt!! Puss kram

    SvaraRadera
  8. Fina du! Du är bäst som får chansen att välja allt det här, du är fri och kommer ha många historier till barnbarnen sen. Tuff som vågar välja ett liv många andra bara drömmer om. Älska att inte vara fast och njuuuuuuuuut. Din livs resa, Sverige finns alltid kvar och lär förbli sig likt. Pussssss

    SvaraRadera