måndag 27 juni 2011

Winter in my ass

Vintern i Australiens är inte så jobbig.
Idag har jag solat. Tror det har varit runt 20 grader.
Bönngööttt!

Jag är nu fri från jobb och snart helt bostadslös.
Herrejävlar.
När jag var 20 var jag närmare barn o volvo o hela kittet.
Nu har jag en resväska med mina favvokläder.
Och mitt blod smakar nog vin.
Ovetande om framtid och vart jag ska bo.
VA?

Det finns inga ord som beskriver mitt rastlösa beteende.
Att komma hem till Sverige och kramas med alla igen känns underbart.
Men också lite konstigt när jag bestämt för att vara borta i ett år el två!
Varberg har redan fått hem böna och nu väntar den på mig.
Jösses. Jag undrar hur vi kommer överleva sommarn 2011.


Mina sista timmar i Sydney njuter jag av solsken på balkong.
Rödvin och en mycket god Lunch.
En burk mixbönor.En burk majskorn,halv avocado pocherat ägg och tonfisk.

Fattigt men gott och nyttigt.

Hittade bilder hos Amanda som jag snor.
Vi pratade om igår att hur fasen ska man trivas i ett kallt
Ikea land igen efter ha provat på livet här?






Man får ta vara på tiden helt enkelt.
Just nu vet jag att jag älskar musik mer än något annat
och rödvin. Cant live without.
En spåkärring sa en gång att jag hör hemma i medelhavet..
Haahahha!

Kärlek o Respekt.
Ses om typ 60h el nåt...

2 kommentarer:

  1. ..och det kanske är där du kommer att landa till slut. Lite närmare hem än Autralien i alla fall och då kan du vara lite i Svea på sommaren också. ;)
    Marineras i rôvin kan man göra även på hemmaplan. ;)

    Välkommen hem!

    SvaraRadera
  2. ..och här kommer även S:et jag glömde i Australien. ;)

    SvaraRadera