tisdag 29 mars 2011

-The Secret-

Tjenna!
La mig sent igår natt och vaknade på tok för tidigt idag ;(
Men har hunnit med massa. Något stressad dag men ändå bra.
Date med Linn, flera timmar tjöt om livets goda.
Summan av kardemumman är väl att
Livet är bra kort för att ångra saker man inte gjorde.
Kör bara kör, säger Mirr ;)
Inatt när jag egentligen borde sovit kollade jag på
massa fina berlocker till mitt armband.
Jag tror och tänker lite så att det vill ha kan man få.
Att saker och ting kommer in i ens liv av en mening.
Nu den sista tiden i mitt liv har väl det verkligen bevisats.
Vi kan börja från den 4e jan i år. Jag var på konferans med jobbet.
Då vår chef stod och berättade om framtiden vad som händer och sker.
Han nämnde att det skulle bli en ny tjänst på jobbet.
Personalplanerare typ..
Efter hans snack gick jag fram och berättade om min Elin.
Hon är exakt den person som dom letade efter.
Hade en skitstark känsla och var tvungen att bara säga detta.
Lollo som är den bästa chef jag har haft tyckte detta lät intressant och bad Elin höra av sig.
Några månader senare efter x antal intervjuer så har Elin fått tjänsten som jag fick nys om i Jan. HippHippHurra!
Jag har hela tiden sagt tänk att du redan har fått jobbet, att du är där,
så kommer du få tjänsten
-No Probb !! 
Vet att jag sa samma sak till min syrra när hon sökte sitt jobb nu. 
Posetiva tankar är sjukt bra! det tar en dit man vill.
Ett ex till,var igår natt då satt jag och förberede mitt inlägg för idag.
Sparade massa bilder på berlocker jag skulle be er hjälpa mig att välja.
Har ju svårt för att bestämma mig. 
Kände bara att jag ville ha ngn ny inför min resa som hade lite betydelse
för mig och mitt liv etc etc..
And Guess what ?! ;)
Ca 24 h senare händer detta.


Vi firade Elins nya jobb :) CONGRATS 



Och så fick Mirre en present.
-Denna vill jag att du ska ha som minne från mig.Nu du ser den får du tänka på att du hör hemma i Varberg och att vi vill ha hem dig igen..



 

Och vet ni vad..Det var ett ankare, Ett sådant jag sparade i min mapp . 
Så nu behöver jag inte fråga er om råd för nu har jag ju en ny fin berlock
<3
Ni ser, saker man vill ha det kommer till dig.






                    Tack Bästaste Elin !!!



2 kommentarer:

  1. Du ser... det var ju precis det ankaret VI letade efter till bloggen också.. ;)

    Du är värd det där.. och tack att du fick MIG att tänka på samma sätt också.

    Grattis till Elin och hennes nya jobb!!

    SvaraRadera
  2. Kommer sakna dig mirre!!

    Tack Majja! :)

    kram elin

    SvaraRadera