torsdag 9 augusti 2012

även det vackra kan kännas tungt

Himlen var mörk över Abay och vågorna rullade massa.
Jag möttes av denna vän

En svart mästerkatt som
gav mig kärlek för 2 min innan spelning...
Katter är det finaste av allt.

Kjellvander var också fint en Onsdagskväll.
En annan sak jag fastnade för idag var en kommentar på en blogg
 så jag var tvungen att dela med mig här;

-Jag är själv en sk "känslo-människa" det har sina fördelar och nackdelar. Det blir mycket av allt. Starkare, känslosammare. Ibland blir intrycken för många, även det vackra känns tungt, man vill bara blunda. Ibland sprudlar livet och allt är enkelt, energifyllt. Jag strävar alltid efter att stanna där men jag börjar sakta inse att all den energi jag i perioder gör av med måste få balanseras av trötthet, eftertanke och melankoli. Vi är alla olika, det gäller att hitta och förstå sig själv och skapa ett liv som fungerar därefter. Tror jag... -


Jag har gjort av mycket energi och Mir är trött. 
Märkligt då, att jag ligger sömnlös på nätterna. Men så är det.





2 kommentarer:

  1. Happiness is not a destination. It is a mood, it is not permanent. It comes and goes and if people thought that way then maybe people would find happiness more often.

    SvaraRadera